foto

De zomercompetitie was dit jaar met bijna 70 (dat schrijf je als zeventig!) verschillende deelnemers ongemeen geslaagd. En meer dan 20 deelnemers zijn (nog) geen lid van onze club, dus iedereen weet de weg naar het Woestduincentrum inmiddels goed te vinden. Er werd niet alleen flink gestreden maar wellicht ook door het warme weer voelde niemand de behoefte om voor 12-en het pand te verlaten. Of beter, het pand binnen te gaan (ik geloof dat we de buurt binnenkort gratis schaaklessen aanbieden), want ook het buiten schaken op het terras bloeide als nooit tevoren deze zomer.

Nu de winnaar bekend is zou je kunnen denken dat het niet spannend was. Natuurlijk, met Frans Schoffelmeer als winnaar hebben de wedkantoren wederom gelijk gekregen. Na een jaar heeft Frans al behoorlijk zijn prijzenkast weten te vullen, dus aan de bar gaan inmiddels stemmen op om ook het dobbelen en toepen weer met bekers te belonen bij schaak-,dobbel- en toepvereniging Amsterdam West.

Maar ook deze keer was het weer helemaal verdiend. Frans stond van de 18 te verdelen punten er alleen een af aan Paul Scheermeijer, Tobi Kooiman en nieuwkomer en nieuw lid Dennis Schuitemaker. Die heeft ook zijn punt gemaakt zou je zeggen, met een halfje minder; 14,5. Alleen Paul Scheermeijer, Rene Pijlman en Mehmet Eliasser konden een (half) puntje afsnoepen.

Het brons gaat deze zomer naar Geert Renkema, die bijna iedere winstpartij wist te vatten in een one-liner in de zaal, dus gelachen hebben we met zijn 12,5 punt.

En nu is het weer tijd voor echt schaken, tot 3 juli 2014!