De oude speellocatie is niet meer, lang leve de nieuwe speellocatie! Nadat we vorige week goed en uitgebreid afscheid namen van het Woestduincentrum betrokken we deze week onze nieuwe speellocatie. Behoorlijk verward kwamen onze clubleden aan bij de speeltuinvereniging in het Bilderdijkpark. Ik sluit niet uit dat een enkeling nog bij het Woestduincentrum heeft gestaan en zich afvroeg waarom er geen clubgenoot te bekennen was.

Mijn eerste indrukken zijn positief. De fors kortere fietsroute kan mijn beeld wat hebben gekleurd maar de sfeer zat er gelijk goed in. De eerste clubavond op een nieuwe locatie heeft als voordeel dat er heel veel nieuwtjes zijn te melden in het weekpraatje. Zoals de eerste score voor de PROCUP. Met de partij Schuitemaker-Dekker lag een remise in de lijn der verwachting maar dat de beide heren dat nog voor 9 uur voor elkaar kregen, oogstte verbazing, verwondering en bewondering tegelijk. Op het naastgelegen bord speelden Marc en Rob Kotmans een vergelijkbare opening. De 4 heren kregen dat door en keken af en toe eens op elkaars bord om de voortgang te volgen. Marc riep vanuit het niets ‘Zullen we allemaal op ons eigen bord kijken?’. De nodige hilariteit viel hem ten deel en de eerste spreuk in het svAW-spreukjesboek van het Bilderdijkpark kon opgetekend worden.

Jan W speelde tegen Yvette en zoals we allemaal na het vorige weekpraatje weten, dan heb je een bord. Dat bord veranderde snel in een vuurzee door een dubieus huisvariantje van Jan. Na een partij met wisselende kansen werd ook hier de vrede getekend. De kennismaking van Jan met het barpersoneel zal ook als een memorabele de svAW-geschiedenis ingaan. Jan kreeg namelijk de vraag of hij een Bekende Nederlander is, ‘je hebt namelijk een bekend gezicht’. Jan was wat verbouwereerd en realiseerde zich te laat dat hij had kunnen aangeven dat ze hem van het weekpraatje zouden kunnen kennen.

BNer

Wat er verder nog gebeurde afgelopen donderdag:
– Sven is back! Na zijn vakantie in Vietnam verblijdde Sven (alias Glen) ons weer met zijn komst. Hij is er echt helemaal uitgeweest, dat merkte je aan alles maar toch vooral aan de vraag of Thomas wat wilde drinken. Floris en ik keken elkaar wat verward aan omdat wij toch echt Floris en Mark heten. Misschien kan de commissie ledenwerving actief op zoek gaan naar meer Thomassen zodat Sven voortaan met zo’n vraag weg kan komen.
– Er zijn bitterballen in het Bilderdijkpark.. en een discobol!
– Jan S. verloor van Frans en ziet zo zijn kansen op een periodetitel aardig geslonken.

Tot volgende week!
Mark