Op donderdagavond 27 juni hebben de individuele ledenvergaderingen van Tal/DCG en het Probleem zich allebei unaniem uitgesproken voor een fusie. Aansluitend is de Schaakvereniging Amsterdam West opgericht door de oud-leden van het Probleem en Tal/DCG.

Daarmee is het ontstaan van een nieuwe, ambitieuze en gezellige schaakvereniging een feit. Een vereniging die geworteld is in Amsterdam West en die een ontstaansgeschiedenis heeft die teruggaat tot 1936.

SV Amsterdam West heeft nu ongeveer 100 senior leden en 30 jeugdleden. Nieuwe leden zijn van harte welkom. Volgend seizoen zullen alle teams onder de nieuwe naam deelnemen aan de SGA en KNSB competities.

In de komende maanden wordt er door het bestuur en alle vrijwilligers hard gewerkt om de organisatie van de nieuwe vereniging op poten te zetten. Een van de aandachtspunten is een nieuwe visuele identiteit.