Met pijn in mijn hart moet ik u het volkomen onverwachte heengaan van Hugo de Jonge melden.

Hugo is afgelopen zaterdagnacht thuis onwel geworden en de toegespoede hulp mocht niet meer baten.

Hugo is ruim 25 jaar lid van onze club geweest. De kennismaking als ouder van Maartje en Floortje, die destijds voor onze jeugd veel regionale en landelijke titels binnensleepten, was dusdanig goed dat hij als ‘beperkt’ schaker ook deel ging nemen aan de competitie. Bekender is hij inmiddels bij de meesten van u als de redacteur van ons maandblad. Werk dat hij –samen met Kees- 15 jaar heeft gedaan.

Afgelopen donderdag was hij als gewoon nog op de club om aan de bar voor het huisgaan “echt de laatste” rode wijn te bestellen. Wij hadden niet kunnen vermoeden dat deze uitspraak wel heel letterlijk zou worden.

Hugo is 67 jaar geworden, wij wensen de achterblijvende familie en vrienden veel sterkte en kracht toe bij het verwerken van dit verlies. Moge hij rusten in vrede.

Gelegenheid tot afscheid nemen, iedereen is welkom, is er komende donderdag 17 december om 14:45 op de begraafplaats de nieuwe Ooster, Kruislaan 126 te Amsterdam.

Paul Scheermeijer, voorzitter sv Amsterdam West.