Enig tijdje geleden alweer, zondag 11 april, hielden we ons jaarlijkse Grand-prix toernooi. De vooruitzichten waren goed, een stuk meer deelnemers als het jaar daarvoor meldde zich aan. In totaal wisten 76 kinderen de weg naar het Bilderdijkpark te vinden. Uiteindelijk ging Jeroen van de Berg na een barrage tegen Kasper Bleeker er met de toernooioverwinning er vandoor.

Als je nu naar buiten kijkt is het bijna niet voor te stellen dat het toen zo’n mooi weer was.  De zon scheen de gehele dag waardoor alle kinderen tussen de potjes door lekker buiten konden uitrazen.

Dan het toernooi zelf. Van de 76 deelnemers waren er 16 jeugdleden van onze eigen vereniging, een record! In groep 9 deden namens de club Maarten en Fahd mee. Beide nog niet heel veel ervaring in het spelen van toernooien, maar ze wisten prima in de middenmoot te eindigen met 5,5 en 4 punten.  In de groep daarboven deden maar liefst 5 leden mee. Milo, Zilver en Sandy wisten ervoor te zorgen dat gehele podium uit SVAW’ers bestond! Ook Bojan en Rayan eindige net als Maarten en Fahd prima in de middenmoot.

In de groepen daarboven zitten de wat meer ervaren schakers en daar had onze eigen jeugd het over het algemeen een stukje zwaarder. Jente eindigde op precies 50% in groep 7. Salahdin kwam tot 4 punten in groep 6 en Kyon behaalde een puntje minder in dezelfde groep. In groep 5 deed alleen Brent meer van de verenging. Hij wist samen met Klaas Stelling 4,5 punt te behalen. Gezien ze tegen elkaar gelijk hadden gespeeld en de SB punten ook geen uitsluitsel gaven moest er een barrage gespeeld worden. Brent kon duidelijk het best met zijn zenuwen omgaan en wist daardoor groep 5 op zijn naam te schrijven!

In groep 4 wisten Mats, Paco en Feodor allemaal 2,5 punt te behalen. David zat met Nils een groep daarboven. David kwam in een te hoge groep terecht door een fout in de indeling, maar dat weerhield hem er niet van om toch nog 2 partijen te winnen. De beste prestatie van de aanwezige SVAW’ers werd door Nils neergezet. In een sterk bezette groep 3 was het lang niet duidelijk wie er ging winnen, maar Nils wist uiteindelijk met 5 punten bovenaan te eindigen.

De organisatie kijkt terug op een geslaagde dag. Onze huisfotograaf Marjolein heeft nog wat foto’s gemaakt, die hier te vinden zijn.